جستجو کردن

روغن زیتون بکر برای پخت و پز + قیمت عمده

آیا روغن زیتون بکر برای پخت و پز مناسب است؟ چه میزان از روغن زیتون بکر برای پخت و مز کافی می باشد؟ خرید و قیمت عمده روغن زیتون بکر

هر آنچه که باید از روغن زیتون بکر بدانید.

بطور کلی روغن زیتون بکر از میوه‌ های رسیده و تازه زیتون روغن گیری و استخراج می شود. توسعه و رشد آن در مناطق مدیترانه ابتدا رونق گرفت.

روغن زیتون براساس کاربرد آن به سه نوع فرابکر، بکر و تصفیه شده دسته بندی می شو. ما می خواهیم در مورد روغن زیتون بکر و کاربرد آن در پخت و پز را درادامه مقاله شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

روغن زیتون بکر برای پخت و پز

روغن زیتون بکر نیز مانند روغن فرابکر به روش پرس سرد و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی و حرارت تولید و بسته بندی می شود.

و در این روش خواص زیتون به روغن آن نیز انتقال پیدا میکند.با توجه به اینکه روغن زیتون بکر چون تصفیه نشده است بطور کل یک روغن خالص و طبیعی برای پخت و پز محسوب می شود.

در تولید روغن زیتون بکر چون بدون حرارت روغن استخراج می شود و به خاطر گیاهی و طبیعی بودن برای پخت و پز و سرخ کردن در دمای ملایم بهتر است. نباید با حرارت زیاد برای سرخ کردن از روغن زیتون بکر استفاده شود.

بهتر است روغن در دمای حدودی ۱۲۰ الی ۱۳۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید.

و این نکته را در نظر داشته باشید نقطه دود روغن زیتون حدود ۱۹۰ الی ۲۲۰ درجه می باشد.

و در مواردی هم چون سرخ کردن و پخت و پز حتماً نقطه دود روغن زیتون را مد نظر گرفته باشید.

کسانیکه از روغن زیتون بصورت دائمی در پخت و پز و سرخ کردن استفاده می کنند بهتر است از جاهای معتبر و تولید گنندگان برتر روغن را خریداری کرده باشند.تا در هنگام آشپزی طعم و عطر واقعی زیتون را حس کرده باشند.

اهمیت روغن زیتون بکر برای پخت و پز

با توجه به اینکه روغن زیتون بکر از سالم ترین روغن های است که چربی مفیدی دارد بهترین گزینه برای مصرف است.و از اهمیت بالایی در رژیم غذایی برخوردار است.

روغن زیتون بکر حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مغذی مفید است که در کنترل التهاب بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون شما را محافظت می کند.

با توجه به عطر و طعمی که روغن زیتون دارد می تواند به غذاهای شما در آشپزی ارزش بیشتری دهد.و غذای شما خوشمزه و خوش خوراک باشد.

میزان اسیدهای غیر اشباع نشده در روغن برای سلامت و روح روان شما تاثیر مستقیمی دارد.

مصرف چه میزان از روغن زیتون بکر برای پخت و پز کافی است؟

روغن زیتون بکر از اهمیت غذایی بالایی در آشپزی دارد شما باید مقدار آن را با غذایی که تهیه می کنید تنظیم کنید تا طمع و عطر آن در هنگام مصرف کمتر یا بیشتر به نظر نرسد.

در واقع همان مقدار که از روغن های جامد برای مصرف استفاده می کنید به همان اندازه کافی می باشد.

آنچه را که شما باید مدنظر قرار دهید کیفیت روغن زیتون است که باید طبیعی باشد و بیشترین تاثیر  را در آشپزی داشته باشد.

قیمت عمده روغن زیتون بکر

با توجه به تولید روغن زیتون بکر در رودبار و طارم میزان روغن زیتون در کشور تا حدودی افزایشی است و ما کمبودی را در زمینه زیتون و روغن زیتون کمبودی را نداریم.

و یکی از تولید کنندگان برتر در ایران مجموعه بزرگ

http://Sabzfalaholive.com  است که روغنهای با کیفیتی را به بازار کشور عرضه می کند.

خرید و قیمت عمده رونق زیتون بکر با توجه به نوسانات آن مدام در حال تغیر می باشد و شما باید برای خرید عمده با سایت ارتباط گرفته و راهنمایی بیشتری بگیرید.

خواص روغن زیتون بکر

روغن زیتون بکر حاوی اسید اولئیک های اشباع است که باعث فعالیت بهتر رگ های خونی در بدن می‌شود و باعث فعالیت بهتر تپش قلب میشود.

از خواص مهم روغن زیتون بکر عبارتند از :

.سلامت قلبی . کاهش استرس . جلوگیری از تراکم استخوان های مفاصل . ترمیم زخم های سطحی . جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی. تنظیم سیستم گوارشی . جلوگیری از سرطان روده.

و چندین خواص مهم که روغن زیتون دارد.و این یک واقعیت است افرادی که روغن زیتون استفاده می کنند طول عمر بیشتری را دارند.

روغن زیتون بکر بدون بو

روغن زیتون بکر بعد از اینکه تمامی مراحل روغن گیری را پشت سر می گذارد در مرحله آخر که به اختیاری مشتری است می تواند به حالت بدون بو و یا همان تصفیه شده استخراج شود.

در روغن زیتون بدون بو عطر و طمع روغن زیتون از بین می‌رود و حتی رنگ آن نیز تغیر می‌کند و به حالت زرد طلایی در می آید .

از روغن زیتون بکر بدون بو چون در مرحله استخراج آن به مقداری از حرارت در آن دیده می‌شود برای سرخ کردن در دمای بالا مناسب است.

 

روغن زیتون بکر اصل را از کجا بخریم

با توجه به اینکه میزان تولید زیتون  در شهرستان های طارم و رودبار امسال تا حدودی کاهش یافت و بازار روغن زیتون با افزایش قیمت روبه رو شد. میزان تقلب و ناخالص بدون روغن زیتون نیز در بازار به چشم می خورد.

اما این سوال برای مصرف کنندگان دائمی روغن زیتون نیز به وجود می آید که ما روغن طبیعی را از کجا تهیه کنیم.

با توجه به اینکه شرکت‌ها و تولیدی های روغن را از باغدار و کشاورز تهیه می کنند و برای بسته بندی در اندازه های مختلف باید قیمت روغن را نیز افزایش دهند.

همین امر سبب می شود با توجه به کمبود روغن در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت روغن بیشتر باشد و برای مصرف کننده بصرف نباشد.

ما در طارم با وجود ۵۰ هکتار از باغات زیتون توانستیم صفر تا صد مراحل روغن را خودمان آماده کنیم و با کمترین قیمت بدست مشتریان و مردم گرامی قرار دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *